Srovnání úrovně E-governmentu v České republice s vybranými zeměmi

Evropská unie se zabývá problematikou E-governmentu jako takovou na úrovni všech členských států. V rámci toho provádí i hodnocení vybraných služeb poskytovaných v této oblasti. Do hodnocení jsou ale často zahrnovány i státy mimo Evropskou unii jako je např. Norsko, Island, případně Švýcarsko. Poskytované služby v rámci E-governmentu jsou rozděleny do dvou základních kategorií a to podle toho, komu jsou poskytovány. Jedná se o služby určené jednotlivcům a podnikům. Služby se poté člení do dvaceti kategorií.

Služby pro občany Služby pro podniky
Daně z příjmu Sociální zabezpečení a zdravotní pojištění zaměstnanců
Hledání zaměstnání Daňové přiznání
Dávky ze sociálního pojištění Daň z přidané hodnoty
Vystavování osobních dokladů Registrace nové společnosti
Přihlášení automobilu Statistické výkazy
Žádost o stavební povolení Celní deklarace
Hlášení na policii Zadávání veřejných zakázek
Veřejné knihovny Povolení v rámci ochrany životního prostředí
Narození a oddací listy  
Přihlašování do vyššího stupně vzdělání  
Oznámení změny adresy  
Služby veřejného zdravotnictví  

Služby jsou hodnoceny pomocí číselných hodnot, nejvyšší možná hodnota je 4. Čím vyšší hodnoty je dosaženo, tím kvalitnější služby jsou v zemi nabízeny.
Z výsledků vyplývá, že Velká Británie, Francie, Rakousko, Švédsko a Finsko patří v rámci Evropy ke špičce. Naopak na konci hodnocení se nacházejí země z bývalého východního bloku. Bohužel do této skupiny patří i Česká republika, což demonstruje, že rozvoje E-governmentu u nás není zatím na nejvyšším stupni.